Powered By Blogger

Friday 11 November 2011

"SURVEY PORT"

Semalam gua telah nyatakan kat blog ni tentang projek "pakai jadi"...sebenarnya projek tu tiba2 je dibuat oleh kerana dpt tahu tempat itu pari bersaiz gadang selalu didaratkan. Jadikan gua n team pun ingin mencuba port tersebut....bertolak dari kediaman selepas maghrib bersama teman sepemancing Harun n Rizal...temu janji dibuat bersama kawan sepejabat Harun yg selalu berkunjung ketempat tersebut. Mereka menunggu kami di UniKL Manjung...

Atas: Gambar gua dan Rizal tgh posing maut
Bawah: Sebahagian dr peralatan perang
 
Setelah membuat pertemuan kami mula bertolak. perjalanan melalui kawasan hutan sejauh 4 km. Agak menyeramkan juga ditambah lagi si Rizal menceritakan dia baru ja lepas tgk filem 'HIJAB" mmg seram beb hahaha....jalan ke kawasan tu gak teruk...mmmmm lunyai juga la kereta CITRA si Harun ni.......selang 1/2 jam kami sampai mmmmm tgk port mmg menarik yg merupakan jeti usang yg dah tak digunakan lagi....smabil melihat beberapa org sedang menjala udang.....
 Aktiviti menjala udang oleh penduduk setempat
 
Setiba juga kami disitu kami di "layan" istimewa oleh "penunggu setia kawasan tu" (nyamuk) punyala banyak YA Allah mmg byk tp redah je....bak kata pepatah takkan pemancing hilang didunia hahahaha....
Sebelum memulakan aksi kami sempat menjengah geng2 yg sedang menjala udang ni....ungkapan yg bole di ucapkan WOWWW......(macam usin lempoyang la plak) mmg besar2 udang yg dorang dapat...gua bi bukan tak pandai menebar jala....klu kali 3 4 kali jadi la bulat tp klu dah masuk 5 kali jd roti tirai la hahahahha....


korang tengok la sendiri size udang-udang ni
mmg puas kalau dibuat sambal ni slurrrrpppppppp........



Aktiviti kami diteruskan dgn persiapan ........
3 set pancing ringan milik gua siap utk bertarung

Umpan uduang hidup digunakan...aku mula guna teknik side bottom dgn harapan bapak kerapu dpt dinaikkan semntara Harun n Rizal main middle throwing utk menjerat pari....dgr citernya pari kat 7-10 kilo selalu didaratkan...mmmmm harap ada la rezeki

Atas: Sebelum tu gua mengketedarah dulu beb ..laporrrr
Bawah: Harun sabar menanti ragutan mangsanya


Permulaan agak membosankan tanpa sebarang sentapan ditambah dgn irama semulajadi yg paling aku benci iaitu gesekan biola sang nyamuk nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn....papppp....mampus kau kena tampar hehehe...

Ikan pertama dinaikkan oleh Harun  pd jam 2230pm gelama pisang size sederhana...

Atas : Gua dan tetuka...
Bawah: Gelam pisang milik Harun pertama dinaikkan
malam tu

Penantian demi penantian .....agak menghampakan kerana air pasang agak perlahan.....air pasang penuh pd pukul 0230am agak lewat mmmmm dgn hasil x seberapa dgn hanya beberapa ekor sembilang gelama n tetuka menjadi mangsa pd malam tu....kawasan tersebut menarik tp mungkin cuaca atau air kurang cantik agaknya apapun dlm memancing ni kesabaran paling penting...klu x sabar GI PASAR LA WAKKKKK....
memandangkan isteri aku kena kursus hari ni dan Harun pulak nk berniaga so kami amik keputusan utk pulang seawal 0430am....sbb aku kena jd baby sitter hahahah....apapun enjoy......

ini je yg dapat semalam...apapun Alhamdulillah

Nampaknya setakat ni dulu penulisan gua pada kali ni kpd pembaca harap anda tertarik n berharap dpt mengunjungi blog gua lg. Insyaallah gua akan meng 'upgrade'kan lg cerita2 gua kat sini segala kekurangan harap maaf selamat berjumpa lagi 'ADIOS AMIGOS GARCIAS' 

TAKKAN PEMANCING HILANG DIDUNIA




No comments:

Post a Comment